Po likwidacji zakładów szybowcowych w Bielsku-Białej za inicjatywą kilku kluczowych osób doszło do połączenia się mniejszych firm z branży lotniczej w jedną strukturę.

Głównymi celami dla nowej struktury stały się:

  • Instytucja wsparcia biznesu
  • Wykorzystanie byłych terenów pokopalnianych
  • Przywrócenie funkcji przemysłowych danego terenu

Pierwszy etap inwestycyjny obejmował:

  • 10 tys m² hal produkcyjnych
  • Budowę budynku kontroli lotów
  • Pas startowy o długości 700m

Największe przeszkody I etapu inwestycyjnego:

  • Brak drogi dojazdowej
  • Słup Wysokiego Napięcia kolidujący z pasem startowym
  • Firmy lotnicze wycofały się z udziału w projekcie

W przeciwdziałaniu problemom finansowania zrealizowano staraniami zarządu:

  • Stworzenie nowych usług lotniczych
  • Helipoland jako partner usługowy
  • Zakłady Szybowcowe Edwarda Margańskiego

Utworzenie drogi dojazdowej dzięki Starostwu Powiatowemu.

Pierwsze koncerny międzynarodowe:

  • Galfa
  • OMG
  • Rekultywacja 40ha terenów wokół Parku Techniki
  • Zbudowano drogę dojazdową do kopalni KWK Silesia
  • Modernizacja budynku hali praktyk po starej “Resortówce”
  • Powstało 25tys m² powierzchni hal produkcyjnych

Obecnie na terenie Parku Techniki działa 30 firm z kapitałami:

  • Polskim
  • Włoskim
  • Belgijskim
  • Holenderskim
  • Niemieckim
  • Czeskim

Zrekultywowano dotychczas łącznie ponad 60ha terenów pokopalnianych

W stałej obsłudze około 35 statków powietrznych
Szkoły lotnicze i śmigłowcowe
Loty widokowe i skoki spadochronowe

Własne dwa hangary do przechowywania statków powietrznych

Modernizacja pasa do wymiarów 947m x 24m
Przygotowanie instalacji oświetlenia pasa

Aktualne prace nad dalszym rozwinięcie usług Parku Technologicznego:

  • Oczekiwanie na certyfikację wydłużenia pasa do 1035m
  • Plany na 9 nowych hangarów
  • Stworzenie miejsc dla 30 nowych firm

W ramach rozwoju Parku:

  • Punkt sprzedaży Samolotów i Śmigłowców
  • Uruchomienie terminala obsługi lotów biznesowych
  • Stworzenie Lotniczej Ochotniczej Służby Ratunkowej
    udział właścicieli śmigłowców w szkoleniach na potrzeby
    TOPR / GOPR
  • Wydłużenie pasa startowego do 1300m – przesunięcie koryta rzeki Białej
  • Dalsza rekultywacja terenów po kopalni KWK Silesia
  • Stworzenie Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Uruchomienie punktu wypożyczalni samochodów
Powrót